Bliksund leverer elektronisk patientjournal til første kunde i Storbritannien
Bliksund har opnået en stor milepæl ved at sikre sin første kontrakt i Storbritannien med levering af EWA, Bliksunds elektroniske patientjournal. Aftalen er indgået med velgørenhedsorganisationen LIVES, der er drevet af frivillige og tilbyder præhospital pleje i hele Lincolnshire.
Med rødder, der går tilbage til 1970'erne, har LIVES (Lincolnshire Integrated Voluntary Emergency Service) prioriteret livreddende indsats ved at udnytte bidrag fra frivillige til at levere effektive præhospitale tjenester.
Fremover vil LIVES integrere Bliksunds elektroniske patientjournal (PPJ), EWA, i deres ambulancer, hvilket vil fungere som en integreret elektronisk patientplejerapportering løsning inden for deres operationer. I samarbejde med East Midlands Ambulance Service tilbyder LIVES klinisk ekspertise, kritiske plejefærdigheder og hurtige medicinske svar gennem sit netværk af lokalsamfundets redningspersonale. LIVES' redningspersonale rykker ud til over 1.000 hændelser hver måned, hvilket løber op i mere end 12.000 hændelser årligt.
Indtil nu har LIVES været afhængig af et papirbaseret rapporteringssystem og har arbejdet sammen med andre organisationer, der anvendte forskellige systemer til at registrere deres data. Fremadrettet forventer de, at EWA vil forbedre informationsstrømmen og lette strømliningen af patientjournaler.
"Vi kigger altid efter nye løsninger, der kan forbedre patientplejen og den service, vi leverer som velgørenhedsorganisation. Og med denne digitale løsning, opnår vi det. De direkte fordele inkluderer sikkerhedsforanstaltninger til at identificere forværrende patienter og påminde besætninger om behandlingsforløb. Et videolink er inkluderet, så fjernrådgivning kan gives af mere erfarne klinikere, og tidsbesparende funktioner tillader klinikere at bruge mere tid på interaktion med patienten og mindre tid på dokumentation," siger Daniel Sedgewick, Medical Director hos LIVES
Det var også afgørende for LIVES, at EWA integreres problemfrit med deres nuværende ZOLL-monitorer, da dette forbedrer samarbejdsdynamikken og effektiviserer arbejdsprocessen for redningspersonalet. Denne integration sikrer, at kritiske patientdata, der indfanges af ZOLL-enheder, kan overføres problemfrit til EWA, hvilket muliggør mere effektiv og informeret beslutningstagning under nødsituationer.
"Integrationsniveauet var en afgørende faktor for vores valg af Bliksund under udbudsprocessen. Alle data, som vi indsamler, vil nu automatisk blive overført til ePCR", siger Daniel Sedgewick, Medical Director hos LIVES
Agile med fokus på kundens behov
Bliksund prioriterer agile arbejdsmetoder og opretholder tæt samarbejde med sine kunder for at sikre levering af brugervenlige og relevante løsninger. Ved at anvende en agil tilgang tilpasses løsningerne for at imødekomme kundernes unikke krav og præferencer. I øjeblikket er Bliksund i gang med at udvikle en app til førstehjælpspersonale, som vil integrere problemfrit med EWA og understøtte LIVES’ førstehjælpere i deres feltarbejde.
"Fra et organisationsperspektiv har systemet store fordele i form af planlægning, kvalitetsvurdering og fjernrådgivning, hvilket fører til en sikrere service for patienterne", siger Daniel Sedgewick, Medical Director hos LIVES.
Udviklingen af appen til førstehjælpspersonale er tæt afstemt med kravene fra det britiske marked, og især for organisationer med et betydeligt antal frivillige førstehjælpere.
"Udfordringerne i Norge og Storbritannien er meget ens. Når vi bringer en moden løsning til Storbritannien og tilpasser den til lokale standarder, tror vi stærkt på, at vores løsninger effektivt kan støtte LIVES i deres præhospitale indsats. Vi beundrer deres mission og professionalisme, og vi er stolte af, at de har valgt Bliksund EWA til at forbedre deres tjenester.", siger Janne T. Morstøl, administrerende direktør for Bliksund.
Læs mere om LIVES og deres arbejde her