Gartnernes Forsikring og Bliksund indgår samarbejde

Brugen af video streaming skal i fremtiden hjælpe Gartnernes Forsikring med at forbedre kundeoplevelsen og sætte et mindre CO2-aftryk  

Gartnernes Forsikring og Bliksund indgår samarbejde blog hero billede

Den 1. marts begynder det grønne forsikringsselskab Gartnernes Forsikring at udrulle Bliksunds videoløsning, IncidentShare. Implementeringen starter efter en velafsluttet prøveperiode. Løsningen skal rulles ud i hele driftsorganisationen, men alligevel regner den administrerende direktør hos Gartnernes Forsikring Irene Andreasen med, at det kommer til at gå hurtigt:  

 

Så snart vi runder den 1. marts, går vi i gang med at implementere løsningen, alle de steder vi kan, og alle de steder det giver mening. Jeg forestiller mig, at udrulningen kommer til at gå ret stærkt, så både vores medarbejdere og ikke mindst vores kunder hurtigt kan få glæde af løsningen, siger Irene Andreasen, der er administrerende direktør hos Gartnernes Forsikring. 

 

Bedre kundeoplevelser

Som et mindre forsikringsselskab, der dækker hele Danmark, ser Irene Andreasen store potentialer i IncidentShare – ikke mindst når det kommer til kundeoplevelser:   

Irene Andreasen administrerende direktør Gartnernes Forsikring profil billede 

Der er ingen tvivl om, at vi blandt andet har valgt løsningen, fordi vi kan sætte et mindre CO2-aftryk. Vi er et mindre selskab, der syner ejendomme og besigtiger skader rundt om i hele landet. Det betyder, at vores teknikere ofte har nogle meget lange køreture på de danske landeveje, som vi i fremtiden kan erstatte med Videolink, siger Irene Andreasen. 

 

Hun fremhæver i den forbindelse, at de sparede kilometer, og ikke mindst sparede timer på landevejene, også forbedrer kundeoplevelsen:  

 

En anden vigtig grund til, at vi har valgt videoløsningen er, at den er med til at gøre oplevelsen for vores kunder bedre. De vil opleve, at de i fremtiden kan få hurtigere hjælp, når nu vi blot er et klik derfra, og at vores medarbejdere generelt vil få mere tid til at hjælpe flere, tilføjer Irene Andreasen.  

Tryg prøveperiode og relation

Forud for implementeringen af IncidentShare har medarbejderne haft mulighed for at afprøve løsningen – både som medarbejder og som en fiktiv kunde. Og her har Irene Andreasen heldigvis kun fået positiv feedback:  

 

- Medarbejderne har taget utroligt godt imod løsningen. Tilbagemeldingerne har været, at det er supernemt, og at det er intuitivt at bruge. Og netop brugervenligheden er noget af det, vi har lagt allermest vægt på i valget af løsningen. En af vores kerneværdier er nemlig, at det skal være nemt for både os og kunderne, for på den måde giver vi alle de bedste oplevelser, siger Irene Andreasen.  

 

For Irene har det tilmed været afgørende, at de har følt sig trygge i samarbejdet med Bliksund, og at mavefornemmelsen har været god:  

 

Når vi indgår et samarbejde med andre, er det – ud over selve leveringen – vigtigt, at vi har en god mavefornemmelse. Og det må jeg sige, at vi har haft lige fra starten af med Bliksund. Vi er blevet taget rigtigt godt i mod og har følt os i trygge hænder fra start, og der er ingen tvivl om, at de har rigtigt godt styr på tingene, siger Irene Andreasen.  

 

Thomas Steen Vilhelmsen, der er sales manager hos Bliksund og kontaktperson for Gartnernes Forsikring, ser frem til et spændende samarbejde:  

 thomas steen vilhelmsen sales manager bliksund profil billede

Vi ser frem til samarbejdet med Gartnernes Forsikring og glæder os til at hjælpe med at støtte deres grønne profil. At de er et mindre landsdækkende selskab, der gerne vil give god kundeservice og -tilfredshed og bruge vores løsning som en del af det, rammer lige ind i vores ånd. Det kommer til at give det grønne forsikringsselskab en masse sparede km, begrænsning af CO2 og en højere grad af kundetilfredshed. Det er vi super stolte af at hjælpe dem med, siger Thomas Steen Vilhelmsen.  

 

Løsningen (IncidentShare) fungerer på den måde, at kunden får tilsendt et link til sin smartphone og ved et enkelt klik, oprettes en sikker videoforbindelse. På den måde kan medarbejderen ved Gartnernes Forsikring se med i realtid hos kunden gennem video. Planen er, at værktøjet både skal bruges til at besigtige skader, foretage risikovurderinger og rådgive kunder over hele landet. 

 

Pressemeddelelsen blev også dækket af FinansWatch - læs artiklen her